fredag 14 september 2012

God morgon!

 Klockan 05.13 .. 

... här är man verkligen uppe med tuppen. :)

Har inte blivit så värst mycket sovande i natt och nu gav jag upp helt och hållet.  
Fast jag får antagligen sota för det senare idag :) 

Om 1½ timme kommer golvläggaren hit och sliter bort äckelmattan i hallen som legat där i 30 år. (Inte klokt!
Sen spacklar han och lämnar det så över helgen.
Ja, ja.. man får väl vara nöjd med det lilla. Han börjar ju ialla fall :) 

I går kväll - torsdag, var jag och Tonårs-Dottern iväg på ett informationsmöte om konfirmation. 
Hon vill verkligen konfirmera sig, och blir då den enda av mina ungar som gör/gjort det, så det är lite kul :) 
Om en vecka börjar första mötet och dom verkar få en helmysig präst som ska ta hand om hela gänget. 
 Och jag hoppas hon kommer att tycka det är både intressant och roligt.. 

Alldeles strax ska jag koka mig lite kaffe. 
Japp, just det ja.. KOKA :) 

Med kaffepannan som kommer från mitt föräldrahem. 
Och en sån som den här godingen hittar man nog inte längre ute i affärerna skulle jag tro ;)



 
  Jag gillar att den är av högre modell, för då kokar det inte över så lätt. 

  Alltså, det går ju inte ens att jämföra kokat kaffe med bryggblasket man annars häller i sig :) 
 Kokat smakar ju kaffe på riktigt och påminner mig dessutom om min farmor. 

Kanske för att där hos henne, var det enda stället man drack det på? 
 Och då blev det lite speciellt förstås, ja - nästan lite högtidligt :) 

  Så, att slå på en panna med "riktigt" kaffe är vad jag ska göra nu på direkten.
Innan det ringer på dörren. :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar