onsdag 26 september 2012

Trevliga besökare



Idag vaknar jag av att jag får främmande.
Det är Bästa Grannen som står utanför dörren när jag öppnar ;)
Så det är bara att gnugga sömnen ur ögonen och slå igång lite kaffe.
Som jag naturligtvis kokar, i vanlig ordning.

Vi sitter några timmar med prat och skratt innan hon är tvungen att ge sig iväg, men det blir ju en mycket bra start på dagen. :)

Nu har hösten kommit iallafall. Det har regnat konstant hur länge som helst. Och trädet utanför mitt köksfönster är helt plötsligt alldeles gult..
Hur gick det till? Och när hände det? Att bladen skiftat färg, det har jag faktiskt inte sett förrän nu.
Om man bortser från regnet så gillar jag faktiskt hösten.
Jo, det är sant. :)
Jag tycker - förutom den här då -  att somrarna kan vara en aning för varma, och gillar hellre det där krispiga som blir i luften strax före vintern ..

Jag hinner bara sätta mig vid datorn, sen Grannen kilat iväg, så ringer det en gång till på dörren.

Den här gången är det min söta "svärdotter" (i bloggen kallad Flickvännen, som hon då är till Sonen).
Hon som har Farmor-barnbarnet i magen också :)

Hon har tagit fel på tiden på körskolan och har en liten stund kvar innan hon ska dit, så hon tar en kopp kaffe med mig för att fördriva tiden, och det är ju roligt att hon vill det :)

Magen syns väl på henne nu. Lillen därinne är 25 veckor och växer på bra.
Hon har lite funderingar på förlossningen, fick jag klart för mig, och det är ju bara naturligt..
Så vi pratar lite om det och allt möjligt annat..
Efter 45 min är hon tvungen att gå, för då är det dags för provuppkörning på bilskolan.
Så gissa om jag håller en tumme för att hon lyckas. :)
Skrivningen gjorde hon igår, och den gick finfint.

Senare på dan, var jag ner till stan och köpte lite mera garn.. råkade nämligen se att det var rea på garnbutiken där jag brukar handla.

Det spelar nog ingen roll hur mycket man har som ligger och dräller.. man vill alltid ha mer. Tydligen :)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar