måndag 17 september 2012

Spiralsockar mitt i natten ..


Hela kvällen har gått.

Jag har tillbringat den med att leta efter mönster så jag kan starta ett nytt handarbetsprojekt.

Eftersom jag hittade två nystan Raggi, när jag klättrade in i vardagsrummet och rotade bland garnerna - som naturligtvis fanns längst bort från dörren, bakom alla intryckta möbler - så lutade det mot att det blir stickning den här gången, och sockar.

Och till slut så hade jag googlat mig fram till ett roligt mönster som jag bara måste testa :)
Nämligen det här;

*SPIRALSOCKAR*

Ett väldigt enkelt och välskrivet sånt också, med tydliga bilder, som till och med jag förstår, (om jag får sitta och anteckna och räkna samtidigt som jag stickar, för att hålla ordning på alla varv..)

Så nu är det spännande! Kommer min stickning att likna den på dataskärmen?!

Ja, det återstår att se. Fortsättning följer i morgon, när jag ännu en gång är tvungen att sitta inhyst i bara köket hela dan..
För då kommer ju det nya golvet på plats :)

Och sen kan jag kan äntligen börja tömma vardagsrummet på hallmöbler  och få fram tv:n igen ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar