torsdag 18 oktober 2012

Ingen sovmorgon ..



Halv åtta ger jag upp och kliver ur sängen. 
Då har jag varit vaken nästan en timme. 
Tonårs-Dotterns mobil som har larmat i över trekvart har äntligen tystnat. 
Det är ingen idé att ligga kvar.
Det får bli sova av någon annan gång. Nu går det bara inte. Både jag och hunden är klarvaken.

Så jag kokar kaffe och slår igång datorn.
Greppar tag i stickningen igen, som var det sista jag höll på med i går kväll.

Utanför fönstret är det grått och blött på asfalten.
Det verkar inte bli en solig dag.

Idag tänkte jag baka också faktiskt.
Fick ju en bakassistent igår av fina kompisen. En sån där stor, gammal med plåtbunke.
Så nu kanske bakning blir roligt igen ;)
Det får bli lite matbröd, enkla frallor - bara för att testa den.

Så kan jag ta med ett par och ge till särbon också, eftersom vi ska dit i helgen, jag och dottern.
Då blir han glad :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar