tisdag 2 oktober 2012

Här händer allt möjligt :)

Bilden bara för att den var lite rolig, och helt sann ;) Från "Life is a bitch quotes" - Facebook
Det har varit en händelserik dag. Jag har fått fika på två ställen, pekat Fu*k U till tre satans tolvåringar och Flickvännen (till Sonen) har klarat körkortet :) Haha.. 

Körkortet först då .. :) Ja, så nu är dom ute och åker bil alltså.. och lite sitter väl hjärtat i halsgropen, lär jag väl erkänna, ja, ända tills dom kommer tillbaka.
Jag menar - dom har ju en dyrbar last med sig.. Farmor-barnbarnet i magen och sig själva - förstås :)
Men man får ju inte körkort om man inte kan köra bra, så det är väl bara att gilla läget.. 

Ja, och jag har som sagt alltså pekat med mitt fula finger idag också då.
Det är inte något jag brukar syssla med, men humöret bara exploderade och så slog det slint..
Det var åt  grannpojken och hans två jäkla kompisar.

Det var befogat, kan jag säga. Grannens grabb är ett riktigt problembarn, och det är tur, att vi här i huset vet om att den familjen ska flytta 1:a november, för annars hade vi nog blivit tvungna att ta till en del åtgärder.
Tyvärr.
Och då har det gått långt. 

Grabben har en äldre bror också.. Som är bedrövlig.
Härom veckan stod han, den Femtonåringen, i trapphuset och vrålade rakt ut med sin målbrottsröst, samtidigt som han slog med knytnävarna i deras ytterdörren, från utsidan allt vad han orkade.
Inte vet jag vad han var förbannad över, men detta var bara ett av många  utbrott han fått sen vi flyttade hit för ca 2 år sen..

Och jag tror att alla vi grannar ramlade ur våra soffor eller köksstolar av rena förskräckelsen, som han gapade och gick an.
Är det inte Femtonåringen som håller på, så är det Lillbrodern som skriker och kastar prylar... Suck.
Och i allafall pappan i familjen vrålar tillbaka när grabbarna drar igång, så han också hörs i hela huset ..

Jaja.. nog om det. Det blir ett snack med föräldrarna snart tror jag ändå...
Fikeriet då? Ja, jag har ju hämtat hem min fina väska idag, som ni kanske sett i förra inlägget.. och hos sömmerskan blev det lite prat och skratt som vanligt. Jag fick också träffa hennes söta barnbarn, en femårig liten kille.
Och fick med mig två stora påsar med barnkläder till mitt eget blivande barnbarn av hans mamma.. Tack så mycket för det, snälla du! Det är guld värt!
Jag lagade en snabb middag när jag kom hem, för sen var det dags att hälsa på nästa brud, nämligen Bästa Grannen, som har fått krypa in i en liten gästlägenhet på två rum o kök i ett helt nytt område..
På grund av stamrenovering där dom annars bor.
Det känns lite jobbigt och drygt tycker hon men snart är det dags för hemflytt igen, som tur är..
Nu ska jag ta kvällsfika och kolla ikapp på en del serier.
Älskade särbon har jag redan pratat med och sen är det kvällen här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar