torsdag 25 oktober 2012

Liten vintermössa


Har precis knåpat ihop en mössa..
Jag trodde jag virkade den i vuxenstorlek, men det visar sig att den nog passar en liten tjej bättre. Sådär i tvåårsåldern.

Konstigt att den blev så liten, för jag hade både rätt garn och virknål och virkar inte speciellt hårt heller.

Mönstret kommer härifrån.

Det lilla hjärtat hittade jag *HÄR*.

Jag får göra ett nytt försök med flera ökningar. Men inte idag.

Ska packa ihop lite prylar som ska med till särbon, för vi åker dit i morgon, jag och Tonårs-Dottern.
Och stannar ett par dagar extra eftersom det är lov till veckan..
Ska bli så lugnt och skönt!

1 kommentar:

  1. Jätte söt mössa! Du är duktig på att virka. :)
    Låter mysig att åka iväg lite nu när det blir lov. Min äldsta åkte till sthlm i kväll, så just nu är hon hos sin ena storebror, men imorgon åker hon till sin pappa. Förhoppningsvis kommer även jag och Mathilda iväg nästa vecka? Har inte beställt biljetterna ännu, det får bli imorgon.

    Många kramar från ett lite snöigt småland. :)♥

    SvaraRadera