lördag 6 oktober 2012

Lördag och vila



.. och här blir det en lugn sådan.

Jag blir kvar i stan och det känns inte riktigt ok just nu. Skulle behövt vara två nu ..

Tonårs-Dottern sover över hos Bästisen som bor ute på landet och kvar här hemma är jag, Sonen och Flickvännen, med gulliga magen :)
Det spöregnar i Hudik, och har gjort det hela dan, och det är rätt tråkigt att höra smattret på fönsterbrädan hela tiden.
Samtidigt kan jag heller inte låta bli att tycka att det är lite, lite mysigt ändå, så länge man får vara inomhus med tända små fönsterlampor och värmeljus..

Men det småmysiga försvinner snabbt när man tvingas ut med en kissnödig hund, kan jag säga :)

Det blir tv här vid datorn ikväll. Jag har några serier som jag måste se ikapp.
Snart ska jag ringa särbon och få reda på hur han har haft det idag.
Antagligen har han tillbringat sin lördag i garaget :)
Och där "grejar" han, svarar han när jag frågar vad han gjort. 
Med vad han har gjort, det får jag aldrig nått svar på :)

Men det är väl kanske ungefär som när jag brukar "greja" med allt mitt garn skulle jag väl tro :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar