lördag 15 december 2012

Ungar och deras flyttande :)

Klockan är 23.27 alldeles precis, och just nu står det två sockerkakor i min ugn ;)
Två chokladkakor.
Det här är väl det bästa med att vara vuxen, att man gör exakt som man vill själv, fast inom vissa ramar då förstås.
Så sen blir det kaffe och kaka mitt i natten för mig och Tonårs-Dottern ;)

I morgon tänkte jag ta en tur till Äldsta och Lillkillen, 9 år. Dom har nyligen flyttat till en ny lägenhet och jag har inte varit där än, för hon har haft hantverkare där sen första dagen.


Jag höll på att bli gråhårig när hon började prata om att flytta, för hon var inne på att det skulle bli Uppsala (ca 20-25 mil bort).

Nej, inte en till unge som flyttar iväg alldeles för långt! tänkte jag, Och dessutom med mitt hittills enda barnbarn också..

Men det blev här i stan *pustar ut* ;)

Och faktiskt ännu närmare mig än förut ;) Så nu kan Lillkillen cykla hit själv när det blir vår. <3

Det blev en lägenhet i ett stort gammalt hus, som för många herrans år var en kyrka, men som nu är ombyggd till fyra stora fina lägenheter, med högt i tak och gamla stora fönster enligt Dottern.


Två ingångar och två boenden i varje. Carport och postlådor ute på gården. Och riktigt ute på landet :) 


Så det ska bli riktigt spännande att åka dit och titta!


Jag har bloggat på mitt andra ställe också ikväll, för det gäller ju att hålla igång fingrarna :)


*HÄR*  hittar du den bloggen! 


Godnatt nu, jag återkommer med glatt humör i morgon! :)

1 kommentar:

  1. Vilken tur att dottern och barnbarnet blev kvar i samma stad. Det låter ju som om de fått en jätte mysig lägenhet. Jag skulle också vilja flytta. Känner mig väldigt låste här i vår lilla håla. Utan körkort är det svårt att ta sig då det kan gå flera timmar mellan avgångarna på både buss och tåg. Dessutom har jag jätte svårt att åka kommunalt, då jag blir väldigt stressad av det. Nu får jag nog snällt bo kvar, då Mathilda inte vill flytta och jag förstår henne. När hon ska börja gymnasiet, då kan vi packa och flytta. Har jag fixat detta i 4 år, så borde jag väl stå ut ett par år till?

    Nää, du! Nu ska den här nattugglan i säng. Hoppas nattfikat smakade gott och att du får sova skönt, när du väl kommit dig i säng.
    Kramisar!♥♥♥

    SvaraRadera