fredag 28 december 2012

Rufstufsen .. :)

Jag roade ju mig med att klippa hunden igår.. 
Det gick jättebra, men att få komma nära ansiktet och ögon och nos.. se det går inte alls.. då blir han lite skrajsen.
Varför vet jag inte, för det har aldrig hänt något otäckt.. men jag lät bli huvudet igår i allafall.
Han hade ju varit duktig så länge ändå...

Därför får ni nu se en riktig tufshund, lite rufsig och sne här och där :)
Jag kunde inte låta bli att skratta högt när jag såg bilden, inlagd och förstorad på datorn.. 



För direkt vacker är han då inte just nu :)
Vi hade i och för sig busat lite, precis innan jag tog bilden, så han är lite rufsig därför också.. :)
Och vart ögonen tagit vägen, det vet jag då rakt inte!

Men han är go. En väldigt snäll hund är han. Och en riktig mammagris :)
Jag ska ta särbon till hjälp i helgen och klippa lite till på honom och då ryker luggen och mustachen.. ja hundens alltså, inte särbons! Haha!;)

Nu finns det mer av mig på det andra stället också .. *...som jag är ...*

3 kommentarer:

  1. Han är ju så söt! Älskar rufsiga tufsiga hundar.♥ Jag hade nog hoppats att Nala skulle haft lite mera rufspäls, men av shih tzun i henne ser man inte många spår, tyvärr. Fast det är klart att jag älskar min lilla älskling över allt annat ändå och hennes päls är ju väldigt lättskött i stället. :)

    Vet inte hur mycket jag kommer att vara inne på bloggarna innan nyår? Så jag passar på att redan nu önska dig en härlig nyårsafton och ett riktigt Gott Nytt År!

    Massor av nyårs kramisar till dig, vännen. ♥♥♥

    SvaraRadera
  2. Kicki; Ja, han blev gullig, och väldigt liten .. :)

    Aprilsus; Jag får önska dig detsamma gumman, fast jag kommer nog att hänga runt på bloggarna tills tolvslaget slår :)
    Jo, han blev söt Wille... men också liten.. Så ungefär halva min hund består tydligen av HÅR ;)
    På gott och ont.
    För det är ett storjobb att hålla honom fin hela tiden. Men nu blir han mera lättskött, och jag får väl köpa en tröja till honom istället :)

    Var glad att Nala är lite mindre hårig, för det är jättefint! Och mycket behändigare, som sagt..
    Ha det bra över nyårshelgen och ha det lugnt och skönt! Kramar!<3<3<3



































































































    SvaraRadera