torsdag 13 december 2012

Dagen som var ..

Nu har jag varit ute på Pinterest och kikat på bilder igen :)
Den här gången sökte jag på Christmas crafts, och då dök dom här upp.. 



Jag har fastnat lite för snögubbar tror jag.. Känns lite som om dom återkommer bland mina favoritfoton.. :)
Och jag som inte ens gillar snö!



Men jag gillar och pyssla..



Nåväl.. Idag fick jag fikafrämmande av Äldsta Dottern och Lillkillen.
Dom fick en varsin saffransbiscotti, dom två sista, och sen var det slut i burken :) 
För dom var ju toppengoda. Så Tonåringen och jag åt upp dom flesta igår när dom var nygräddade, till kvällsfikat.
Nattfikat, menar jag .. 
För jag är en nattuggla och hon sov som en stock i flera timmar efter det att hon kom hem från skolan.. för hon var helt slut.
Sen satt vi satt uppe länge på natten istället..

Nu är det bestämt hur vi ska fira jul i alla fall.
Jag gillar ju inte julen som en del av er vet, och hade gärna kunnat hoppa över den utan att sakna något alls.
Och hade väl en tanke om att jag skulle sitta här själv på julaftonen.  Av eget val.För Äldsta har inte Lillkillen, 9 år hemma (hos farmor o farfar, och den delen av släkten) så hon ville fira med kompisar i samma situation, alltså barnlediga..
Mellan Dottern bor över 60 mil bort och är höggravid, och får alltså inte åka några längre sträckor.. för bebben kommer den 21 dec. enligt datumet, så hon kan ju möjligvis till och med få tillbringa julaftonen på BB om det vill sig så :)
Sonen och höggravida Flickvännen vill vara hemma hos sig, och det förstår jag så väl..
Dom har ju bara bott tillsammans i lite över en vecka och håller på för fullt med att göra i ordning. Så dom ville göra mysigt och vara  bara dom två.
Tillsammans, det har dom varit i 3½ år,  så det var kanske på tiden att dom skaffade sig nått eget.. 
Deras lille bebbe.. blir en grabb, och tittar enligt datumet ut den 16 januari.
Så det händer mycket skoj nu och jag är superglad!
Vem hade kunnat tro att jag skulle bli mormor x 2 och farmor redan innan jag fyllt 47 år??  ;) Ja, inte jag! ;)

Ps/ Nu finns det ytterligare ett inlägg på blogg nr 2: *Kvällens virkning ..*





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar