måndag 10 december 2012

Två av mig

Hej på er!

Numera kan du också hitta mig här; ... som jag är ..

Där finns lite mer av mig och om mig,  men den här bloggen är ändå den absoluta favoriten. Och den som inte hamnar som en officiell länk på min Facebook sida också, som den andra gör..
Så oroa er inte. Den här överger jag inte!

Den andra är mest en test på hur det känns att blogga lite mer öppet, för vänner och bekanta, och det är pirrigt må ni tro!
Det har jag aldrig gjort förr, utan jag har bara haft från början okända läsare, som med tiden har blivit  mina vänner.
Här är jag inte rädd för att publicera olika tankar och säga det jag tycker.
 Blogg två blir en aning restriktivare, för där läser ju folk från förr och halva släkten och alla man känner väl, så där vill jag inte lägga ut allt jag känner. Jag vill liksom pejla in läget först. (På hur mycket dom tål, höll jag på att säga!;))

Ni ska veta att jag är så glad för er läsare här inne. Det sporrar en verkligen till att fortsätta! 
Jag ser ju att människor kikar in här rätt ofta, och från olika länder dessutom. Och det är superkul!

Ni behöver inte spara länken till den officiella bloggen, jag länkar här när det finns något nytt att läsa där..
Ha nu en trevlig vecka allesammans! 
Jag återkommer med lite virkade alster, för på den fronten händer det rätt mycket ;)

3 kommentarer:

  1. Hej, vännen!

    Vad lustigt att din dotter var på samma julmarknad som oss. Vill minnas att jag t o m kommenterat henne vid något tillfälle när hon gästbloggade hos dig när hon nyligen flyttat till Jönköping. Tyvärr har jag inget minne av att jag såg någon höggravid ung kvinna. Försäkerhets skull granskade jag min foton lite extra ingående efter att jag läst din kommentar. Hittade ingen gravid tjej på dem heller, men det hade väl varit väldigt lustigt om jag lyckats fånga henne på bild? ;) Det var så kallt och så bar jag ju runt mest hela tiden på Nala, så det blev inte så många foton tagna. Några av dem på bloggen har jag lånat av Elmer.

    Tänk att du blir mormor alldeles snart! :) Kanske inte fullt så roligt för den lille i framtiden, att fylla år precis runt jul? Min Julia fyller 18 år nu på söndag den 16:e och har alltid tyckt det är tråkigt att hennes födelsedag och julen är så tätt inpå. När Julia var yngre så hade vi väldigt ofta ballonger och serpentiner som hängde kvar över julen.:)

    Lade du märke till min virkade Lucia på min bakgrund? Jag tänkte på dig när jag hittade den bilden. Det är inte från dig som jag "stulit" den va?

    Jag gissar att man får höra när det lilla underverket kommer till världen? Har mormor några planer på att åka ner och göra ett besök i Jönköping fram över? Då måste du säga till, så jag kan ta mig dit. Jag vill ju så gärna träffas dig! Vi kanske kan ta en fika på stan, prata bort en stund och så kan jag få krama om dig på riktigt. :)

    Tills det tillfället kommer, så får du hålla till godo med mina cyber kramar. :) Ta emot!!! Här här kommer ett helt gäng med kramisar flygande....♥♥♥

    SvaraRadera
  2. Åh vad du skriver snälla saker.. vet inte om det är åldern eller så, men jag blir alldeles rörd här framför skärmen :)

    Naturligtvis så hör jag av mig om (när!)jag åker ner till dottern! Jag vill ju absolut träffa dig också!
    Men det blir nog framåt våren när halkan försvunnit, vill inte utsätta mig för några risker, det är ju en lång resa..

    Jag kommer naturligtvis och visa upp mormors lilla underverk här på bloggen ;) Kan väl inte låta bli :)
    Jag hoppas på en liten tjej, för jag har ju redan en liten kille att vara mormor till och vi vet ju att farmorbarnbarnet är en grabb också. Han visade ju upp sig och sin.. ;)
    Han kommer 16 januari så det händer så mycket skoj nu!

    Jag börjar faktiskt bli lite nervös för båda förlossningarna. Sonens flickvän Linnea, är det jag som ska skjutsa in när det är dags :)

    Dottern har sin svärmor till hjälp och en väldigt fin sambo.. Men det hjälper inte min nervositet, när jag sitter 60 mil bort, och dom ringer när dom åker in.. huua!..

    Ja, det hade varit lite kul om hon fastnat på bild ;) dom gick på någon teater efteråt vet jag.
    Du hade säkert känt igen henne om du stött på henne..

    Den här mormorn har ialla fall skaffat Skype och snart webbkamera också, så lilla bebisen och jag kan prata och vinka till varann sen.;)
    Ha det så bra nu gumman, skickar en hel massa kramar jag med <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Två barnbarn, så tätt inpå varandra är kanske nästan för mycket spänning för en stackars mormor/farmor. ;9 Vid ena tillfället får du sitta 60 mil bort och våndas och vi det andra tillfället agera chaufför. Vet inte vilket som kan vara mest nervpirrande? Men det vet ju du snart... ;)

      Jag minns att jag inte fick någonting vettigt gjort när min son hade ring jätte tidigt en morgon och berättade att det var dags för Mio att komma till världen och först mot kvällen är han född. Vid det laget var jag som en urvriden trasa.

      Jag sa till Julia här om kvällen, att jag hoppas verkligen inte jag kommer behöva ha dessa avstånd den dagen det är dags att bli mormor. Julia säger nu att hon vill ha mig nära, men med hennes London drömmar, så vet man aldrig vad som händer? Min förra grannes dotter flyttade till Australien efter gymnasiet och nu är hon gift där och ska ha barn när som helst. Det vore rena mardrömmen! Skulle ju aldrig ha råd att hälsa på.

      Det är en väldans tur att det finns Skype! Jag fixade det när Mio var liten, men då är deras inbyggda webbkamera så dålig så jag ser inte mycket alls, medans de har kopplat mig till den stora bildskärmen. Tur jag slipper se mig själv där... ;)

      Jag köpte en webbkamera till storebror Martins dator när han fyllde år, men inte en enda gång har vi skypat sen vi var till sthlm, för över en månad sedan. Ungen är ju aldrig inloggad. :( Ja, ja... 12 åriga killar har väl bättre saker för sig än att skypa med farmor?

      Ha det bra, vännen, så hörs vi snart igen. :)
      Massor av flera kramisar!♥♥♥

      Radera