onsdag 19 september 2012

Skavankiga kära möbler ..

Vid 11-tiden i går låg det nya hallgolver på plats och den duktiga killen hade packat ihop sina prylat och vinkat adjö.. :)
Fast nä.. det gjorde han ju inte :) Men han åkte i allafall iväg då.

DÅ var det min tur att börja arbeta.
Dammsuga, torka och försöka få tillbaka lite möbler...

Men det kommer att bli många över, för jag tänker nämligen inte trycka in skiten på samma ställe igen.
Nu är det luftigt och minimalt och de passar mig alldeles utmärkt.
Min gamla byrå fick ett nytt, alldeles perfekt ställe att stå på.
Och när den fick det och hamnade så rätt, då blev den liksom lite charmig igen, så jag överger tanken på att köpa en Malmbyrå från Ik*a..

Min (och förr mammas och ärvd av henne) gamla trotjänare har i alla fall en historia och är lite personlig med alla sina skavanker.. och det är ju mer än man kan säga om en sån här..



http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00214553/

Så jag behåller min, som sagt.. :)
Mitt hem är ändå en sån konstig blandning av allt. :)

På kvällssidan har jag rensat och placerat ut lite till,  men vardagsrummet är ändå trångt.
Får fortsätta i morgon. Måste sova på saken och fundera ut hur jag ska lösa det.

Ett riktigt I-landsproblem är det jag har att ta tag i :)

Sov gott..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar